Apr 18, 2010

Ohh MAsa Depan~!









warghhhhhh~!...aku dah naik gila memikirkan masa depan.....walaupun banyak jalan di hadapan....tapi "the road not taken" tu mesti berlegar legar bak helikopter yang minyak nyer dah kontang emergency nak mendarat.

lebuh raya matrikulasi kedah
1 thn+kwn2lama+study+assignment+xdepengawasan+facility+struggle+......= boleh berjaya tak?
result baik: dapat kos yg minat+ijazah
result hampeh:kos bengong2 + ijazah. / terkapai kapai.(sijil x laku)

jalan kampung tingkatan 6
1 thn setengah+xde kawan.kawan baru+study+homework+tuisyen+facility rumah+kereta+pengawasan+struggle+.......= boleh berjaya tak?
result baik:ijazah kos best
result hampeh:kos bengong2+ijazah/else(sijil laku)

jalan keretaapi bawah tanah diploma
3 thn+study+presentation+assignment+mase bleh maen2 sket+kawan baru+huh?=berjaya tak?
lama nak buat ijazah kene tggu 3 thn..(ketinggalan)

or 1.1/2 thn+giler struggle +struggle giler=??
bleh lompat ijazah kalau xcel...(maju sket)

....................................................................................
bukan senang nak memilih jalan masa depan..dan bukan mudah nak merencana sebuah perjalanan kehidupan...matlamat sentiasa menanti tapi kita harus kreatif untuk memikir dan memilih jalan mana yang terbaik untuk merealisasikan matlamat tersebut.rasa lagi mudah jika ak seorang pelajar sekolah rendah buat selama lama nya....tapi...... masa memecut laju memaksa ak untuk memilih yang terbaik....... ak agak tidak keruan untuk memilih jalan masa depan ku...kalau2 jalan yang ak pilih itu merupakan jalan yang salah bagiku! setiap jalan di hadapanku mesti ade duri durian,mawar berduri..landak.. dan tunggul kayu yang menghalang perjalanan aku... agak agak boleh tak kita meletak kan masa depan kita dengan sebiji dadu..ala macam dalam peperiksaan yang memerlukan kita bulat bulat A..B..C..D....agak agak x tau jawapan putar saja dadu... atau main teka teki je.... lyfe is not easy as ABC! ...kita pon x boleh nak mendadudadukan masadepan kita....masa depan yang menentukan siapa kita ..kesenangan kita bergelar seorg yang berkerjaya.... agak kite nie shoppaholic..takkan nak keje sapu sampah..bkn nak menghina tp mengukur stoking di kaki diri yang suka berboros-boros.....kalo dpat RM10 00o sehari pon dah lesap...yang tinggal...TING TING bunyi duit syiling... nak bayar sewa rumah la... kereta la... ade berani ke pegi pinjam kat mat bunga macam ALONG...or LINTAH DARAT .agak agak baru pinjam rm.0.50 sen hari ni..esok dah jadi RM1.00 hinggit.....lama lama jadi bukit ..pastuh diri pulak kene cekik.(sila berfikiran rasional sebelum meminjam dengan mat bunga)..kenape mat bunga?hahaha suke sgt pakai bunga bile bagi pinjam..harem le.. takkan aku nak menyibuk kat kehidupan family ak....pegi la duk mintak sedekah...sepatut nyer aku la yang kene meringan kan beban dieorg....
OHH MASA DEPAN~!sesungguh nye ak seorg money lover$$$$$$$$$$

1 comments on "Ohh MAsa Depan~!"

fazaahmad on April 20, 2010 at 10:40 AM said...

sangat comel post anda. hahahaha.
btw rey, pilih elok2 noh..
masa depan anda.
thinkkkk! cam jimmy neutron.
all da best :)

Post a Comment

 

HidupKuEclipse™ Copyright 2010 All Rights Reserved Reihana's Neko Designed by KiRa | All Images hosted by ImageShack.us